wtorek, 6 listopada 2012

"Magiczna gondola" Eva Voller

Wenecja to miasto słynące z rozbudowanej sieci kanałów, zastępujących drogi.  Turyści z całego świata przyjeżdżają, aby zobaczyć to niesamowite miejsce. Według ustawy, z bodajże 1633 r. wszystkie gondole powinny być w kolorze czarnym. W Wenecji wykreowanej przez niemiecką pisarkę wszystko jest tak samo, z wyjątkiem jednej, jedynej magicznej, czerwonej gondoli...
Anna spędza wakacje we Włoszech wraz ze swoimi rodzicami. Jest typową, rozpuszczoną nastolatką. Podczas tych wolnych dni, poznaje chłopaka o imieniu Matteo, z którym spędza słoneczne dni. Pewnego dnia, odkrywają stary sklep z maskami, gdzie Anna kupuje piękną kocią maskę. Zwykły przypadek? Raczej nie..
Wszystko zmienia się podczas corocznego festynu Regata Storcia, kiedy Anna zostaje strącona do wody. Zostaje z niej wyciągnięta przez przystojnego nieznajomego. Dziewczyna nie zdążyła nawet wydukać ani jednego słowa, gdyż świat wokół nie zaczął wirować i znikać...



Powiem szczerze, że jestem pod wrażeniem! Minęło już kilka dni od skończenia lektury, a moje myśli ciągle wracają świata wykreowanego przez Evę Voller. W "Magicznej gondoli" wszystko jest niesamowite i wspaniałe. Akcja pędzi jak szalona, przez co nie ma miejsca na nudę. Natomiast, nietuzinkowe zwroty akcji po prostu zapierają dech w piersiach! Widać, że autorka zna się na historii miasta, gdyż w świetną fabułę, wplata fakty historyczne. Co więcej, klimat powieść jest po prostu niesamowity! Podczas czytania, miałam wrażenie, że to ja przeniosłam się do przyszłości. Bohaterowie są oryginalnymi postaciami, które swoim 'ludzkim' postępowaniem, sprawiają, że da się ich polubić. Osobiście, utożsamiłam się z Anną, która okazała się mądrą, waleczną dziewczyną. Pani Eva udowodniła, że niektóre zachowania ludzkie są takie same w każdym wieku.
Pisząc tę recenzję, po prostu muszę wspomnieć o cudownej okładce. Jej tajemniczość sprawia, że po prostu nie można oderwać od niej wzroku.
Widać, że autorka "Magicznej gondoli" ma pisarskie doświadczenie. Wszystko jest dopracowane, nie ma błędów językowych. Powieść jest przeznaczona dla młodzieży, dlatego pozycja ta napisana jest prostym, zrozumiałym językiem. Dzięki temu, nie trzeba się zastanawiać 'co autor, ma na myśli'.
Podsumowując, "Magiczna gondola" to idealna powieść, którą polecam każdemu!

MOJA OCENA:
9,5/10


20 komentarzy:

  1. No nie! Mam już taką ochotę na tą powieść, że aż mnie ściska w środku !

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę dodałam już sobie do listy życzeń :) Z pewnością przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta pozycja mnie wrecz przesladuje! Co spojrze na jakis blog to akurat recka gondoli:D czy to spisek?:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachęciłaś mnie i to bardzo, muszę koniecznie książke przeczytać :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytam same pozytywne recenzje o tej książce ;) Chyba się nie oprę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Okładka jest śliczna:)
    a samą książkę mam w planie przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z każdą kolejną przeczytaną recenzją utwierdzam się tylko w przekonaniu, jak bardzo ja chcę tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam sporą ochotę na tę książkę, a twoja pozytywna ocena jeszcze bardziej mnie to niej zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale mi narobiłaś straszną ochotę, żeby przeczytać tę powieść!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam sporo o tej książce i mam na nią dużą ochotę już od pewnego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  11. O, miło mnie zaskoczyłaś, bo bałam się, że będzie słabiutko, a tu niezła lektura się kroi ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Swietna ksiazka, naprawde warta polecenia :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Będę musiała to przeczytać, wszyscy to tak polecają :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Koniec końców będę zmuszony to przeczytać po tylu świetnych recenzjach :P I znowu o jedną książkę więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam wielką ochotę przeczytać. Bardzo głośno jest o tej książce...

    OdpowiedzUsuń
  16. Wenecja to jedno z miejsc, które znajdują się na mojej liście "obowiązkowych do odwiedzenia", więc muszę szybciutko przeczytać tę książkę - zwłaszcza, że mam ją już na półce :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajna książka. zapraszam do zapoznania się z moją szerszą opinia o niej na http://krainatysiacaksiag.blogspot.com/2013/04/magiczna-gondola-eva-voller.html

    OdpowiedzUsuń